Hledání lesních pokladů

  • Cílová skupina: 3 – 4. třídy ZŠ
  • Místo konání: Podblanické ekocentrum ČSOP VlašimHledání lesních pokladů je pobytový program environmentální výchovy pro žáky 3 – 4. tříd ZŠ zaměřený na téma „les“. Program obnáší jeden třídenní pobyt v Podblanickém ekocentru ČSOP Vlašim a samostatnou práci žáků ve škole. Během programu se děti hravou formou seznámí s lesním prostředím, lesními rostlinami a živočichy i s celým lesem jako provázaným ekosystémem. Poznají, co žije ve vodě, ve větvích i v půdě, dozvědí se, k čemu všemu les člověku slouží a jak ho můžeme chránit a vyrobí si svůj vlastní lesní ekosystém. Průvodcem dětem bude postava lesního detektiva Veverčáka, pod jehož vedením nejprve podstoupí výcvik lesních detektivů a následně budou sami pátrat po různých záhadách a tajemstvích lesa. Program klade důraz na pobyt dětí v přírodě, vlastní objevování a prožitky, rozvoj spolupráce a upevnění kolektivu. Pobyt začíná první den cca v 9 – 10 h. ráno, končí třetí den ve 12 h. obědem. Program pro děti je zajištěn vždy do večeře.
  • Časový harmonogramInformační schůzka: únor – březenSamostatná práce dětí: duben – květenTřídenní pobyt: květen

    Program se dotýká těchto tematických okruhů průřezového tématu environmentální výchova:

    • Ekosystémy: les
    • Základní podmínky života: voda, půda, ochrana biologických druhů, ekosystémy-biodiverzita
    • Lidské aktivity a problémy životního prostředí: ochrana přírody
    • Vztah člověka k prostředí: náš životní styl.

    Program rozvíjí zejména tyto klíčové kompetence

    Kompetence k učení: Žák vyhledává, třídí a efektivně využívá informace; žák uvádí věci do souvislostí; žák samostatně pozoruje a experimentuje a ze získaných výsledků vyvozuje závěry.

    Kompetence k řešení problémů: Žák samostatně řeší problémy; žák vyhledává informace vhodné k řešení problému.

    Kompetence komunikativní: Žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu; naslouchá promluvám druhých lidí, zapojuje se do diskuse.

    Kompetence sociální a personální: Žák účinně spolupracuje ve skupině.

    Kompetence občanské: Žák respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní a historické dědictví; chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, rozhoduje se v zájmu podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti.

    Spolupráce s pedagogem

    Účast v projektu vyžaduje od kantora určitou spolupráci, která se nám v podobných programech velmi osvědčila:

    • Aktuální dostupnost pedagoga na e-mailu + oceníme např. i osobní spojení na mobil (často potřebujeme některé věci řešit operativně a telefon do sborovny nebo ředitelny bývá nepraktický).
    • Spolupráce při přípravě určitých částí programu, koordinace samostatné práce dětí před pobytem a po něm.
    • Účast 2 pedagogů ze školy jako pedagogického dozoru (bývá obvyklá – na pobytech za děti nesou zodpovědnost pedagogové).

    KONTAKT:

2023-01-31T09:02:31+01:00
Přejít nahoru